150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

علت وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی

علت وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی

 

 

اتصال بی‌سیم و با کمک بلوتوث برای دستگاه‌هایی مانند اسپیکر، هندفزری، ساعت هوشمند و… چند سالی است که رونق بسیاری گرفته است اما گاهی مشکلاتی کوچک و ساده باعث وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی می‌شود که به راحتی با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید. در ادامه به بررسی دلیل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی و روش‌های رفع این میشکل می‌پردازیم.

راهنمای اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی آندروید و آیفون

اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی کار بسیار آسانی است اما برخی اوغات به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا اشکالی جزئی و ساده، افراد نمی‌توانند هندزفری بلوتوث را به گوشی متصل کنند بنابراین ابتدا روش اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی آیفون و اندروید را بررسی می‌کنیم و بعد به سراغ علت وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی می‌پردازیم.

طریقه اتصال ایرپاد به گوشی آیفون

برای اینکار ابتدا بلوتوث هندزفریی خود را فعال کنید. روشن کردن بلوتوث در بعضی از هندزفری به کمک دکمه‌ای که روی آن قرار داده شده انجام می‌شود به این صورت که کافیست چند ثانیه دکمه پاور را نگهدارید تا چراغ روی دستگاه روشن شود و یا پیام روشن بودن بلوتوث از هندزفری پخش شود. در دسته‌ای دیگر از هندزفری بلوتوث‌ها تنها کافیست آن‌ها را از کیس خارج کنید تا بلوتوث آن فعال شود.

در این هنگام تنظیمات را در گوشی خود باز کنید و گزینه بلوتوث را پیدا نمایید و آن را فعال کنید. پس از فعال شدن بلوتوث گوشی لیستی از بلوتوث‌های فعال اطرافتان نمایش داداه می‌شود، در این لیست میباسیت نام هندزفری خود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. اگر نام بلوتوث هندزفری خود را نمی‌دانید ممکن است همنام با برند آن یا مدل دستگاه باشد.

طریقه اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی اندروید

اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی اندروید تفاوت چندانی با گوشی آیفون ندارد. مطابق توضیحات فوق‌الذکر بلوتوث هندزفری خود را فعال نمایید و سپس به تنظیمات گوشی خود بروید و بلوتوث آن را نیز فعال کنید، در لیست ارائه شده نام هندزفری خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا اتصال برقرار شود.

از شارژ داشتن هدفون مطمئن شوید

 

 

نداشتن شارژ هندزفری بلوتوث شاید خیلی ساده به نظر برسد اما از عمده دلایل عدم اتصال هدزفری بلوتوث به گوشی به شمار می‌رود و معممولا به دلیل بی‌توجهی و همچنین نمایش ندادن میزان شارژ باقی مانده دستگاه اتفاق می‌افتد. همینطور در مواقعی که به طور ناگهانی اتصال بلوتوث هندزفری قطع می‌شود می تواند به دلیل خالی شدن شارژ آن باشد. بنابراین ابتدا از کافی بودن شارژ دستگاه اطمینان حاصل کنید و بعد به سراغ موارد دیگر بروید.

مطمئن شوید به دستگاه دیگری متصل نیست

اگر اطراف شما دستگاه‌های دیگری که مجهز به بلوتوث هستند وجود دارد، سعی کنید بلوتوث همه آن‌ها را غیرفعال کنید چرا که ممکن است هندزفری بلوتوث شما به طور اتوماتیک با یک دستگاه دیگر متصل شده باشد. اگر به هر دلیل توانایی قطع کردن بلوتوث دیگر دستگاه‌ها را ندارید کافیست 10 تا 15 متر از آن‌ها فاصله بگیر تا در صورت متصل بودن به این دستگاه‌ها اتصال قطع شود.

همینطور در برخی مواقع ممکن است گوشی شما اشتباهاً به هندزفری دوستاتن متصل شده باشد در این صورت برای قطع ارتباط به تنظیمات بلوتوث بروید و انگشت خود را روی نام هندزفری متصل شده نگهدارید تا گزینه‌ها نمایش داده شود از بین آن‌ها گزینه  Unpair یا Forget را انتخاب کنید تا اتصال قطع شود.

گاهی هندزفری بلوتوث به گوشی متصل می‌شود اما در فواصل زمانی مشخص و به طور متوالی صدا قطع می‌شود، دلیل این اتفاق نیز می‌تواند به علت کم بودن شارژ هندزفری باشد و قطع شدن پخش نیز به نوعی اخطار تمام شدن شارژ دستگاه تعبیر می‌شود.

از سازگاری دو دستگاه اطمینان حاصل کنید

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند مانع اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی شود عدم سازگاری این دو دستگاه با یکدیگر است به بیان ساده‌تر می‌توان گفت هندزفری بلوتوث شما با نسخه‌های بلوتوث 4 به بالا سازگاری دارد  در صورتی که گوشی شما از نسخه‌های قدیمی‌تر بلوتوث استفاده می‌کند و امکان پشتیبانی توسط هندزفری برای آن وجود نخواهد داشت.

حل مشکل متصل نشدن یکی از هدفون بلوتوث‌ها به گوشی

این اشکال عمدتا به دلیل ایجاد اختلال توسط سیگنال‌های وای‌فای رخ می دهد اما قبل ازاینکه به سراغ حل این مشکل برویم مطمئن شوید موسیقی در حال پخش کیفیت مناسبی داشته باشد برای اینکار کافیست یک موزیک با کیفیت بالا دانلود نمایید تا مشخص شود اشکال از موزیک در حال پخش هست یا خیر، اگر موسیقی مشکلی نداشت می‌بایست مرحله زیر را دنبال کنید.

تداخل به دلیل فعال بودن wifi

 

 

شایع ترین دلیل مشکلات اتصال بلوتوث به گوشی، تداخل با سیگنال های Wi-Fi است. در برخی موارد، عملکرد بلوتوث ممکن است توسط سیگنال‌های Wi-Fi کاهش یابد. به عنوان مثال، اگر در حال گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون بلوتوث خود هستید و ناگهان متوجه قطع و وصل شدن صدا می‌شوید یا به طور کامل ارتباط با هندزفری را ازدست می‌دهید می‌تواند به دلیل تداخل سیگنال وای فای باشد که با قطع ارتباط و اتصال مجدد می توانید مشکل را برطرف کنید؛ اما اگر با این کار مشکل حل نشد، وای فای گوشی خود را خاموش کنید و سپس بلوتوث را وصل کنید همچنین سعی کنید از سایر تجهیزات هوشمند که مجهز به ارتباط بی‌سیم اینترنت هستند فاصله بگیرید.

از دیگر مواردی که باعث اختلال در اتصال بلوتوث می‌شود مایکروویو‌ها هستند بنابراین هنگام استفاده از این قبیل دستگاه‌ها که مجهز به اشعه می‌باشند سعی کنید حداقل 10 تا 15 متر فاصله داشته باشید.

سیستم عامل گوشی را بروزنگهدارید

به‌روز نبودن سیستم‌ عامل گوشی نیز یکی دیگر از دلایل رایج وصل نشدن هندزفری بلوتوث به موبایل است بنابراین توصیه می‌شود قبل از هرکاری به‌روزرسانی‌های منتشر شده برای دستگاه خود را بررسی کنید و در صورت نیاز ان را آپدیت کنید با این کار اگر مشکل از قدیمی بودن سیستم عامل دستگاه شما باشد به طور حتم حل خواهد شد.

بلوتوث دستگاه را ریست فکتوری کنید

اگر همه روش‌های عیب‌یابی ناموفق بود، به عنوان آخرین راه‌حل ممکن است لازم باشد تنظیمات اتصالات را به حالت اولیه برگردانید. بازگردانی بلوتوث به حالت کارخانه باعث حذف و از دست دادن هیچ یک از داده‌های تلفن همراه شما نخواهد شد و تنها موردی که حذف می‌شود پسورد‌های وای فای دستگاه است زیرا ریست فکتوری بلوتوث، وای فای و دیتای گوشی به طور همزمان انجام می‌شود. بنابراین قبل از اینکار از گذرواژه‌های wifi خود پشتیبانی تهیه کنید.

بازگردانی تنظیمات بلوتوث به حالت کارخانه در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت است اما به طور کل روش زیر می‌تواند کمک کننده باشد. در قسمت تنظیمات Reset network settings را جستجو کنید و دکمه Reset settings را لمس کنید. با این کار تنظیمات وای فای، اینترنت دیتا و بلوتوث به حالت اولیه برمی‌گردد.

 

سخن پایانی

اگر تمام موارد بالا را بررسی کردید اما همچنان مشکل پابرجا بود، شاید دلیل آن یک اختلال سطحی سخت افزاری در هندزفری یا گوشی باشد که با یک مرتبه خاموش و روشن کردن دستگاه‌ها اشکال برطرف شود. به طور کل نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی کار بسیار ساده‌ای است که با مطالعه دقیق این مقاله هم می‌توانید آن را می‌آموزید و هم به پاسخ سوال “چرا بلوتوث گوشی به هدفون وصل نمی‌شود” می‌رسید.

به دلیل نوسان قیمت بازار لطفا قبل از ثبت سفارش از طریق شماره های زیر اقدام به استعلام قیمت قطعی فرمایید

026-34413416

0905-7279317