150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

ساده‌ترین روش برای رفع مشکل باز نشدن قفل گوشی

ساده‌ترین روش برای رفع مشکل باز نشدن قفل گوشی

اکثر مردم بلافاصله پس از خرید گوشی یک پین کد یا الگو و یا اثرانگشت خود را برای محافظت از اطلاعات خود به عنوان قفل گوشی تنظیم می‌کنند؛ اما یکی از آزار‌دهنده‌ترین مشکلات می‌تواند باز نشدن قفل گوشی، درست در زمانی که نیاز مبرم به گوشی خود دارید، باشد.

باید بدانید که شما تنها فردی نیستید که دچار مشکل از نشدن رمز گوشی شده‌اید و این مسئله در گوشی‌های اندروید و گاهی IOS رایج است. در ادامه به بررسی علت باز نشدن قفل گوشی و چگونگی حل آن با ساده‌‌ترین روش‌ها می‌پردازیم.

روش اول: برای رفع مشکل باز نشدن قفل گوشی صبر کنید!

قبل از اقدامات اساسی کمی صبی کنید موارد زیادی گزارش شده است که نقص ایجاد شده موقتی بوده است و پس از چند دقیقه ناگهانی و به طور خودکار قفل گوشی باز شده است.

در صورتی که بعد از چند دقیق صبر کردن همچنان مشکل رفع نشده بود یک بار گوشی خود را Restart کنید برای این کار کافیست دکمه پاور را نگهدارید تا مانند تصویر زیر گزینه Restart نمایان شود سپس آن را انتخاب کنید تا گوشی را اندازی مجدد شود.

 

.

نکته مهم در این روش این است که به محض راه اندازی مجدد دستگاه، کد پین یا الگو را وارد نکنید بلکه یک یا دو دقیقه صبر کنید و سپس یک مرتبه بررسی کنید که آیا تلفن پین یا الگوی شما را تشخیص می دهد یا خیر. در صورتی که پاسخ این سوال خیر بود موارد زیر را امتحان کنید.

روش دوم: رفع مشکل قفل از طریق  Forgot Pattern

 

اگر از دستگاهی با نسخه اندروید 4.4 یا قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، احتمالاً ویژگی «الگوی فراموش شده» را دیده‌اید که در آن، اگر موفق به باز کردن قفل گوشی هوشمند خود برای پنج بار به طور مداوم نشدید، پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که می‌گوید «پس از 30 ثانیه امتحان کنید» با دیدن این پیام تنها کاری که باید انجام دهید این است:

  • ابتدا روی گزینه “Forgot pattern” در پایین صفحه قفل کلیک کنید.
  • سپس از شما خواسته می‌شود که جزئیات اصلی حساب Google خود را وارد کنید، یعنی نام کاربری و رمز عبور، و در نهایت روی Next کلیک کنید.

 

 

  • در این لحظه می‌توانید یک الگوی جدید برای باز کردن قفل گوشی خود بکشید و بعد گزینه Continuation ضربه بزنید.(دو مرتبه باید الگو را وارد کنید.)

 

 

  • اکنون می‌توانید قفل گوشی خود را با الگوی جدید باز کنید.

این روش در اندروید 4.4 به بالا حذف شده است.

 

 

روش سوم: رفع مشکل باز نشدن قفل گوشی سامسونگ

کمپانی سامسونگ برای رهایی از مشکل باز نشدن قفل گوشی‌های خود دو ترفند اختصاصی قرار داده است که می‌توان به کمک آن اقدام به باز کردن رمز گوشی کرد.

-رمز عبور پشتیبانی

در گوشی‌های سامسونگ با اندروید 4.4 و قدیمی‌تر، هنگام قرار دادن پین کد یا پترن از شما یک رمز به عنوان پسورد پشتیبانی گرفته می‌شود. در صورتی که نتوانید رمز عبور را وارد کنید و قفل گوشی را باز کنید می‌توانید گزینه Backup PIN  را از پایین صفحه انتخاب کنید و رمز عبور پشتیبانی را وارد کنید.

-استفاده از سرویس Unlock my screen

اگر شما از یک گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید و دچار مشکل باز نشدن قفل صفحه شده‌اید می‌تواند از سرویس Unlock my screen استفاده کنید برای این کار کافیست این سایت  را باز کند و وارد اکانت گوگل فعال در گوشی خود شوید، سپس گزینه “Unlock my screen” انتخاب کنید، تا بدون ورود رمز، گوشی شما باز شود و بتوانید از گوشی خود دوباره استفاده کنید. این قابلیت ممکن است در گوشی‌های دیگر برند‌ها نیز قابل اجرا باشد.

روش چهارم: طریقه باز کردن قفل گوشی هواوی

حذف کردن قفل گوشی هواوی و آنر بدون از بین رفتن اطلاعات کارغیرممکنی است بنابراین این با علم‌بر اینکه اطلاعات خود را به طور کامل از دست خواهید داد می‌توانید یکی از دو روش زیر را انتخاب و اجرا کنید.

-استفاده از سایت Find My Phone

مطابق روشی که برای گوشی سامسونگ شرح داده شد می‌توانید وارد این سایت شوید و اکانت گوگل فعال در گوشی خود را باز کنید و پس از وارد کردن رمز عبور و مشخصات اقدام به حذف اطلاعات گوشی خود کنید تا بتوانید پین کد را هم از بین ببرید.

-استفاده از حالت ریکاوری مود

برای استفاده از این روش باید گوشی موبایل هواوی خود را خاموش کرده و سپس دکمه پاور و افزایش صدا را به مدت چند ثانیه نگهدارید تا به طور خودکار به منوی ریکاوری رفته و گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید و بعد با انتخاب گزینه Yes ریبوت شدن گوشی را تایید کنید. برای استفاده مجدد از دستگاه ریبوت شده و باید از حساب گوگل خود استفاده کنید.

روش پنجم : بازگردانی به تنظیمات کارخانه برای رفع مشکل باز نشدن قفل گوشی

اگر تمام موارد بالا را بررسی و اجرا کردید اما مشکل باز نشدن قفل گوشی رفع نشد می‌بایست گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای این روش نیاز است به تنظیمات روت گوشی وارد شوید این تنظیمات در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت اجرا می‌شود اما به طور کلی مسیر در همه گوشی اندروید یکی است.

  • گوشی خود را خاموش کنید.
  • دکمه‌های کاهش صدا و پاور را همزمان فشار داده و نگه دارید تا گوشی روشن شود و به تنظیمات مخفی بروید. (این دکمه‌های ترکیبی در گوشی‌های مختلف متفاوت است.)
  • از دکمه کاهش صدا برای رفتن به گزینه بازیابی استفاده کنید.
  • و برای انتخاب آن از دکمه پاور استفاده کنید.
  • هنگامی که در حالت بازیابی قرار گرفتید، دکمه پاور را نگه دارید و یک بار دکمه افزایش صدا را فشار دهید.
  • اکنون دکمه پاور را رها کنید.
  • در این هنگام گوشی به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.

اگر از روش بالا قادر به بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه نبودید می‌توانید روش زیر را امتحان کنید؛ این روش نیز در گوشی‌های اندروید جدید که برای خاموش کردن گوشی هم درخواست رمز عبور می‌کند قابل اجرا نمی‌باشد.

  • دکمه پاور گوش را نگهدارید و آن را خاموش کنید.
  • سیم کارت را از گوشی خارج کنید.
  • سپس مجدداً گوشی را روشن کرده و کد زیر را در قسمت شماره گیری اضطراری وارد کنید.
  • ” ستاره 2767 ستاره 2878 مربع ” و یا  ” ستاره 2767 ستاره 3855 مربع “
  • صبرکنید تا گوشی ریست شود و به تنظیمات کارخانه بازگردد.
  • اکنون می‌توانید سیم کارت را داخل گوشی قرار داده و سپس موبایل خود را روشن کنید.
  • در صورتی که پس از بازگردانی به تنظیمات کارخانه باز هم از شما رمز عبور درخواست شد از کد هشت تا صفر استفاده کنید.

 

نکته: توجه داشته باشید در این صورت اطلاعات شما به طور کلی حذف خواهد شد و قابل بازیابی نمی‌باشد. بنابرای این روش را به عنوان آخرین انتخاب اجرا کنید.

روش ششم: آموزش باز کردن قفل گوشی آیفون

کمپانی اپل یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدات گوشی است که امنیت محصولات این کمپانی مشهور است. بنابراین رمز عبور و پسورد اپل آیدی خود را چند جای معتبر یادداشت کنید تا دچار مشکل نشوید. با این وجود باز هم روشی وجود دارد که بتوان قفل گوشی را باز کرد اما در اسن روش اطلاعات خود را از دست خواهید داد.

توجه داشته باشید اگر پسورد اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید به طور کل این روش را فراموش کنید زیرا در صورت وارد نکرد پسورد صحیح گوشی کاملا قفل خواهد شد و قابل بازگردانی هم نخواهد بود. بنابراین اگر توانایی کامل برای باز کردن قفل گوشی از این روش را ندارید بهتر است به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه نمایید.

  • آخرین نسخه iTunes را در کامپوتر خود دانلود و نصب کنید.
  • گوشی آیفون خود را توسط کابل به کامپیوتر وصل کنید.
  • اکنون می‌بایست دکمه‌های پاور و افزایش صدا را همزمان فشار دهید و کمی نگهدارید تا منوی Recovery Mode باز شود.( در آیفون‌هایی سری ( 5 ،6 ، 7، 8 ) که دکمه فیزیکی هوم هنوز در آنها وجود دارد، باید دکمه هوم را همزمان با دکمه پاور نگه دارید تا وارد حالت ریکاوری مود شوید.)
  • در این لحظه پیغامی در iTunes نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی Restore می‌توانید به سادگی با وارد کرد پسورد اپل آیدی خود، گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

 

سخن پایانی

علت باز نشدن قفل گوشی در سایر گوشی‌های سمسونگ، هواوی، آیفون و… می‌توان باگی پیچیده یا ساده باشد که با بازگردانی به تنظیماتکارخانه به سادگی رفع شود اما با این روش اطلاعات خود را از دست خواهید داد بنابراین در فاصله زمانی‌های معین از اطلاعات مهم خود پشتیبانی تهیه کنید.