150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

علت داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون و راه‌حل‌های این مشکل

علت داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون و راه‌حل‌های این مشکل

یکی از شکایات کاربران آیفون، داغ شدن بیش از حد گوشی است به طوری که ادامه کار با دستگاه را برای برخی از افراد با نگرانی همراه می‌کند. به طور کلی همه می‌دانند که داغ شدن گوشی سبب ایجاد آسیب‌های سخت افزاری خواهد شد بنابراین بهتر است هنگام مواجه با این مشکل راه‌حل قطعی آن را بدانید تا از بروز خسارت سنگین جلوگیری کنید.

در این مقاله علت داغ شدن گوشی آیفون و راحل‌های این مشکل به طور کامل بررسی شده است بنابراین اگر شما هم صاحب یک گوشی آیفون هستید و برایتان سوال به وجود امده که چرا گوشی آیفون داغ می‌کند بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ

گوشی‌های آیفون از باتری‌های لیتیومی تغذیه می‌کنند، این باتری‌ها از میلیون‌ها یون لیتیوم، شناور در محلول سدیم تشکیل شده‌اند که هنگام اتصال به شارژر حرکت یون‌‌ها افزایش پیدا می‌کند که در نهایت سبب گرم شدن باتری دستگاه می‌شود بنابراین تا حدودی گم شدن گوشی هنگام اتصال به شارژ طبیعی است؛ اما در صورتی که هنگام شارژ، آیفون به قدری گرم شود که با لمس آن احساس سوزش در دست داشته باشید ممکن است دلیل آن یک مشکل سخت افزاری و یا فعال بودن تعداد زیادی اپلیکیشن در پس‌زمینه است.

برای جلوگیری از بیش از حد داغ شدن آیفون هنگام شارژ بهتر است تمام برنامه‌های باز شده در پس‌زمینه را ببندید و در حین شارژ تا حد امکان از دستگاه استفاده نکنید چرا که داغ شدن گوشی به طور مدام سبب آسیب رسیدن به سخت افزار و باتری دستگاه خواهد شد اما اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از آیفون خود بودید بهتر است که تنها یک برنامه را باز کنید و برای اجرای برنامه بعدی اپلیکیشن‌ قبلی را کاملاً ببندید و یا فقط برای پاسخ دادن به تماس‌ها از گوشی استفاده کنید.

 

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام استفاده از اینترنت

اگر به طور مدام از اینترنت گوشی خود استفاده می‌کنید باید بدانید که دستگاه در خطر تخریب باتری خواهد بود بنابراین بهتر است زمانی که نیاز به اینترنت ندارید آن را غیرفعال کنید. استفاده از اینترنت دیتا فعالیت cup دستگاه را افزایش می‌دهد در نهایت موجب گرم شدن گوشی می‌شود بنابراین هنگام استفاده از دیتای آیفون بهتر است برنامه‌های بلااستفاده را ببندید و تنها برنامه مورد نیاز باز باشد.

همچنین توصیه می‌شود برنامه‌هایی نظیر واتس‌آپ، اینستاگرام و… را که مصرف اینترنت بالایی دارند، در صورت استفاده نکردن از طریق تنظیمات، حذف و یا غیرفعال نمایید تا فشار بیشتر به آیفون وارد نشود و باعث داغ شدن گوشی نشود؛ اما به طور کلی تا حدودی داغ شدن آیفون هنگام اتصال به اینترنت، برای تمام گوشی‌ها امر طبیعی است.

راه حل‌های برای جلوگیری با رفع مشکل داغ شدن آیفون

قبل از هر اقدامی ابتدا تلاش کنید دمای گوشی را تا حد امکان پایین بیاورید تا از ایجاد مشکلات سخت افزاری جلوگیری شود برای این کار بهتر است قاب محافظ گوشی را جدا کنید، در صورتی که آیفون شما به شارژ متصل است ارتباط را قطع کنید، گوشی را در محیط خنک قرار دهید( به هیچ هنوان دستگاه را داخل یخچال و فریزر برای کاهش دما قرار ندهید زیرا به دلیل فرایند میعان ممکن است مشکلات جدی برای گوشی به وجود آید.) سعی کنید نیم ساعت تا یک ساعت از موبایل خود استفاده نکنید و تمام برنامه‌های فعال در پس‌زمینه را ببنیدد.

  1. دستگاه را خاموش و روشن کنید

ممکن است خیلی ساده به نظر برسد اما یکی از بهترین راه‌حل‌های برای رفع مشکل داغ شدن آیفون خاموش و روشن کردن آن است چرا که این کار باعث می‌شود مشکلاتی کوچک نرم‌افزاری که روی هم انباشه شده‌اند و باعث افزایش کارکرد CPU دستگاه شده‌اند به یکباره از بین بروند و مشکل داغ شدن آیفون حل شود.

توصیه می‌شود پس از خاموش کردن دستگاه تا خنک شدن کامل آن منتظر بمانید و بعد آن را روشن کنید.

  1. سیستم عامل گوشی را بروزرسانی کنید

کمپانی اپل به صورت دوره‌ای آپدیت‌های برای رفع مشکلات و باگ‌های احتمالی سیستم‌عامل منتشر می‌کند، برخی از این باگ‌ها می‌تواند باعث داغ شدن آیفون شود بنابراین برای رفع آن نیاز است که آخیرین بروزرسانی سیستم‌عامل را نصب نمایید.

  1. تمام برنامه‌های نصب شده در گوشی را آپدیت نگهدارید

بروزرسانی نرم‌افزار‌ها که توسط تولید کنندگان آن‌ها منتشر می‌شود همیشه برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید به اپلیکیشن نیست، اغلب آپدیت‌های ارائه شده جهت رفع اشکالات نرم‌افزار می‌باشد. همانطور که پیشتر اشاره شده برخی از این مشکلات می‌تواند سبب داغ شدن آیفون شود بنابراین بهتر است همواره پس از انتشار آخرین نسخه برنامه‌های نصب شده آن‌ها را دانلود و بروزرسانی کنید.

  1. دستگاه را ریست فکتوری کنید

اگر تمام موارد یاد شده را بررسی کردید اما همچنان بی دلیل گوشی آیفون شما داغ می‌شود بهتر است یک مرتبه دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید

چه زمانی داغ شدن آیفون طبیعی است؟

گرم شدن گوشی در شیرایط زیر و مشابه آن امری کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد:

  1. زمانی که برای اولین بار تلفن خود را راه اندازی می‌کنید.
  2. هنگامی که نسخه‌های پشتیبانی را در دستگاه خود بازیابی می‌کند.
  3. پس از تعویض نمایشگر، اگر به هر دلیل مجبور به تعویض نمایشگر آیفون خود شده‌اید، دستگاه تا مدتی برای کالیبره شدن تا حدی گرم خواهد شد.
  4. هنگام استفاده از برنامه‌هایی که عملکرد CPU را بالا می‌برند مانند بازی‌هایی با گرافیکی بسیار بالا و …
  5. بعد از به‌روزرسانی نرم‌افزار و سیستم‌عامل گوشی.

 

بعد از نمایش اخطار داغی چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر مدت زیادی است که در محیط گرمی از گوشی آیفون خود استفاده کردید و یا دستگاه را زیر تابش مستقیم آفتاب فراموش کردید و یا آیفون خود را در خودروی پارک شده‌تان در فصل تابستان جا گذاشته‌اید، ممکن است با خطای داغ شدن بیش از حد دستگاه مواجه شوید در این هنگام بهتر است بدانید دستگاه به طور خودکار برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به سخت افزار، شروع به خنک شدن می‌کند هنگام انجام این فرایند ممکن یک یا همه موارد زیر بوجود آید.

  1. در این حین وقتی سعی می‌کنید گوشی را به شارژر متصل کنید دستگاه شارژ نمی‌شود و یا ممکن است بسیار کند شارژ شود این مورد شامل شارژ بی‌سیم هم می‌شود.
  2. در این هنگام ممکن است آنتن دستگاه بسیار ضعیف شود به طوری که فقط بتوان تماس‌های استراری گرفت.
  3. عملکرد کلی گوشی شما کند می‌شود به ویژه زمانی که قصد دارید از برنامه‌هایی با گرافیک بالا استفاده کنید.
  4. . یک پیام هشدار می‌شود با این عنوان: “آیفون قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید خنک شود”
  5. در این زمان اگر نیاز به استفاده از دوربین خود دارید، فلاش نخواهید داشت.
  6. در نهایت، نمایشگر گوشی کم نور می‌شود و حتی ممکن است به طور کل صفحه نمایش سیاه شود تا زمانی که دستگاه به طور کامل خنک شود.

بنابراین در زمان مواجه با این موارد نیاز به نگرانی نیسن کافیست کمی به گوشی زمان دهید تو خود را خنک کند.

 

آیا ممکن است آیفون براثر گرما زیادآتش بگیرد؟

آتش گرفتن و منفجر شدن گوشی‌های آیفون اتفاق نادری است و در هیچ کجا تا به حال گذارش نشده است که تحت شرایط نرمال دستگاه بر اثر داغ شدن آتش گرفته است اما مواردی که از انفجار و سوختن  گوشی آیفون خبر می‌دهند همگی علل بیرونی داشتند به عنوان مثال: آیفون خانمی پس از غوطه ور شدن در آب استخر منفجر شده است و یا موردی که از شارژر و باتری نامرغوب استفاده کرده بود، آتش گرفته است.

بنابراین اگر شما از یک شارژر معتبر استفاده می‌کند و دستگاه دچار آب خوردگی نشده و یا به تازگی باتری یا قطعات دیگر آن را در تعمیرگاه نامعتبر تعویض نکرده‌اید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

سخن پایانی

به طور کلی گوشی‌های آیفون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌تواند گرمای تولید شده از اجرای فعالیت‌های cup را دفع کنند. با این وجود اگر گوشی بیش از حد داغ شود پیام خطایی نمایش داده می‌شود تا اجرای نرم‌افزار‌ها را متوقف کنید و از بیشتر داغ شدن گوشی جلوگیری کنید اما اگر همچنان به استفاده از دستگاه ادامه دهید ممکن است آیفون از آستانه دمای بحرانی خارج شود و مجددا اخطاری ظاهر شود. به طور کلی توصیه می‌شود با روش‌های آموزش داده شده از گرم شدن و نمایش پیغام خطا جلوگیری کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

در نهایت اگر داغ شدن گوشی آیفون شما غیر طبیعی و نگران کننده است بهتر است هرچه زودتر دستگاه را به تعمیرکار مجرب نشان دهید تا در صورت وجود مشکلات سخت‌افزاری سریعاً برطرف گردد.