150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

آشنایی با گوشی گوگل پیکسل 5

گوشی گوگل پیکسل 5 که در اواخر سال 2020 عرضه شده است، یکی از آخرین محصولات شرکت گوگل است که در بازار موجود می‌باشد. شاید بسیاری از افراد گوگل را به عنوان یک موتور جستجو بشناسند، اما باید بدانید که این شرکت تصمیم گرفته تا در صنعت ساخت گوشی‌های همراه نیز پا به عرصه بگذارد. در این مقاله قصد داریم تا این محصول کمپانی گوگل را به طور کامل بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

گوشی گوگل پیکسل 5

مشخصات گوشی گوگل پیکسل 5

گوگل، این محصول خود را با ویژگی‌های منحصر به فردی تولید کرده است. در واقع قابلیت‌های این گوشی می‌تواند نشان دهد که گوگل قادر است تا در آینده انحصار گوشی را از تعداد انگشت شمار غول‌های این صنعت خارج کند:

 

نمایشگر

و بدنه

این گوشی در اندازه‌ی 144.7 در 70.4 در 7 میلی‌متر تولید می‌شود که تقریبا 86 درصد آن را صفحه‌ی نمایش فرا گرفته است. نمایشگر 6 اینچی OLED این کالا، به گفته‌ی سازندگان آن قادر است که 16 میلیون رنگ تولید کند. این گوشی فقط 151 گرم وزن دارد و از مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر نفوذ گرد و خاک و آب برخوردار است. پیکسل 5 فقط از یک سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد.

 

پلتفرم

سیستم عامل در زمان عرضه برای این گوشی، اندروید با نسخه‌ی 11 خواهد بود. همچنین تراشه‌ی پردازنده‌ی در نظر گرفته شده برای آن اسنپدراگون 765 G می‌باشد. از سوی دیگر گوگل برای ساخت پردازنده‌ی گرافیکی این دستگاه، از Adreno 620 بهره برده است. ویژگی‌هایی که امتیازات قابل قبولی در این بخش به محصول گوگل اهدا می‌کند.

حافظه

یکی از نکات عجیبی که گوگل برای ساخت این گوشی خود در نظر گرفته است، عدم برخورداری از درگاه حافظه است. شاید کمتر موبایلی در بازار وجود داشته باشد که فاقد حافظه‌ی خارجی باشد. اما گوگل برای گوشی گوگل پیکسل 5 ، از 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره برده است. همنین این محصول به یک رم 8 گیگابایت مجهز است. از این لحاظ این محصول برای کسانی که از محتویات زیادی روی موبایل خود استفاده می‌کنند، چندان مناسب نیست.

 

دوربین

پیکسل 5 در قسمت پشت سر خود از دو دوربین 16 مگاپیکسلی و 12.2 مگاپیکسلی بهره برده است. در جلوی این محصول نیز از یک دوربین برای سلفی با لنز 8 مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین عکاسی این گوشی دارای قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما و HDR می‌باشد.

باتری

باتری این گوشی نیز مانند اکثر محصولات موجود در بازار به صورت لیتیوم پلیمری 4080 میلی آمپر بر ساعت عرضه می‌شود. این باتری قابلیت شارژ سریع 18 واتی و همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم است. باتری این گوشی به صورت غیر قابل تعویض عرضه می‌شود. به عبارت دیگر باتری پیکسل 5 به صورت داخلی در درون گوشی تعبیه شده است.

سایر قابلیت‌ها

از دیگر قابلیت‌های گوشی گوگل پیکسل 5 ، بهره مندی از حسگر اثر انگشت در پشت گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب نما و فشارسنج است که امروزه در بسیاری از گوشی‌های دیگر نیز دیده می‌شود.

 

 

به هر حال گوگل توانسته با ارائه‌ی گوشی‌های پیکسل، به بازار خرید و فروش گوشی راه پیدا کند. این محصول گوگل پس از 5 نسل به تولید می‌رسد و باید منتظر گوشی‌های دیگر این شرکت، پس از گوشی گوگل پیکسل 5 بمانیم.