150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

تفاوت ps4 و ps5 دو کنسول بزرگ سونی

اگر از علاقه‌مندان به کنسول‌های بازی باشید، حتما بی‌صبرانه منتظر رونمایی از PS5 بوده‌اید. حال که این محصول به بازار آمده، در این مقاله به طور کامل به تفاوت ps4 و ps5 خواهیم پرداخت. برای مقایسه‌ی بهتر در این بخش از کنسول PS4 PRO استفاده خواهیم کرد.

تفاوت بین کنسول نسل 4 و نسل 5 کمپانی سونی

مشخصات کامل کنسول PS5

پنجمین نسل از خانواده‌ی کنسول‌های سونی، توانسته خود را در قامت یک کنسول مجهز و پیشرفته نشان دهد. پردازنده‌ی AMD Zen 2 به همراه گرافیک سفارشی RDNA 2 با بیش از TFLOP 10.28 ، قدرت چشمگیری به این دستگاه بخشیده است. این قدرت خیره کننده، اجازه‌ی اجرای اکثر بازی‌ها با سرعت 60 / K 4 فریم بر ثانیه را برای گیمرها فراهم می‌کند. همچنین این کنسول برخی از بازی‌ها را با سرعت 120 / K 4 فریم بر ثانیه اجرا خواهد کرد. این مشخصات تفاوت ps4 و ps5 را به طور واضح نشان خواهد داد. با این ویژگی‌های ps5 باید منتظر اجرای گیم‌هایی با کیفیت K 8 در آینده‌ای نه چندان دور ماند. البته این قابلیت هنوز در این کنسول بازی گنجانده نشده است.

 

گرافیک

10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz (variable frequency) with RDNA 2 architecture

پردازنده

AMD Zen 2-based CPU with 8 cores at 3.5GHz (با فرکانس متغیر)

رم

16GB GDDR6, 256-bit interface, 448GB/s bandwidth

حافظه

Custom 825GB SSD with 5.5GB/s (raw), typical 8-9GB/s

فضا‌ ذخیره سازی

NVMe SSD slot, USB HDD support

درایور

4K UHD Blu Ray drive

تصویر

Native 4K 120Hz + 8K

صدا

Tempest 3D

 

مشخصات کامل کنسول 4PS

با همه‌ی خوبی‌هایی که خانواده‌ی نسل چهارم کنسول سونی داشت، اما به جرات با ورود ps5 به دنیای بازی، دیگر نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. به خصوص اگر از گیمرهای حرفه‌ای باشید، با دیدن کنسول جدید، از بازی کردن با کنسول قدیمی خود دلزده خواهید شد. با مرور مشخصات این محصول به خوبی تفاوت ps4 و ps5 نمایان خواهد شد.

پردازنده

eight-core x86-64 AMD Jaguar

گرافیک

AMD Radeon with 4.2 teraflops

رم

8GB GDDR5

حافظه

1TB HDD

 

نگاهی اجمالی به تفاوت ps4 و ps5

از تفاوت‌های اصلی بین این دو کنسول می‌توان به قابلیت ray tracing اشاره کرد. رهگیری پرتو که به تازگی به کنسول‌های نسل پنجم سونی اضافه شده، به نوعی آینده‌ی گرافیک خواهد بود. این قابلیت باعث واقع‌گرایانه تر شدن بازی‌هایی مانند Battlefield V خواهد شد.

همچنین در ps5 دیگر خبری از حافظه‌ی داخلی قدیمی نیست. قرار گرفتن ssd در این محصول سونی، باعث بارگیری بازی‌ها حتی تا 19 برابر بیشتر و سریعتر می‌شود. فراموش نکنید که اگر پلی استیشن 4 را با ssd ارتقا دهید، باز هم نخواهید توانست به قدرت نسل جدید سونی برسید.

یکی دیگر از مزیت‌های کنسول جدید سونی نسبت به نسل قبلی هم خانواده‌ی خود، برخورداری از قابلیت پخش4 k bluray است. همچنین کنسول ps5 قابلیت پخش صدا در حالت سه بعدی را دارد. این قابلیت باعث حس شنوایی جادویی در هنگام بازی خواهد شد و شما را به هیجان وا خواهد داشت.

 

 

ما در این بخش به بررسی تفاوت‌های گسترده‌ی دو کنسول آخر سونی یعنی نسل 4 و 5 این شرکت پرداختیم. ضمن این که نمی‌توان از ویژگی‌های منحصر به فرد سونی 4 گذشت، اما باید اذعان کرد که این کنسول در هیچ زمینه‌ای با PS5 قابل قیاس نخواهد بود.

به دلیل نوسان قیمت بازار لطفا قبل از ثبت سفارش از طریق شماره های زیر اقدام به استعلام قیمت قطعی فرمایید

026-34413416

0905-7279317