150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

پردازنده HS5980 9 AMD Ryzen پرچم‌دار جدید پردازنده ها

کمپانی AMD اخیراً پردازنده های لپ تاپCezanne خود را که به صورت تراشه‌های موبایل 7 نانومتری بر روی ساختار 3Zen ایجاد شده است، در نمایشگاه بین‌المللی CES معرفی کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که پردازنده HS5980 9 AMD Ryzen می‌تواند یک محصول کاملا خاص و یکی از برترین تراشه‌های موجود در تمام دنیا باشد.

HS5980 9 AMD Ryzen از پردازنده‌های جدید شرکت معروف AMD– رایزن 9

در حقیقت مدل 8 هسته‌ای این پردازنده‌ که در نوت بوک Asus ROG Flow X13 تعبیه شده است، توانست در آزمون‌ها نمرات 1541 در ورژن تک هسته‌ای و امتیاز 8224 در ورژن‌های چند هسته‌ای بدست باورد. این نمرات در توئیتر نیز دیده می‌شود.

این تراشه می‌تواند به طور میانگین با قدرت 4.5 گیگاهرتز فعالیت کند. طبق آمار رسمی در حالت عادی این پردازنده قادر است تا 3 گیگاهرتز بر پایه ساعت عمل کند که این عملکرد تا 3.8 گیگاهرتز نیز قابل افزایش خواهد بود.

با فرض اینکه معیارهای مشخص شده با واقعیت مطابقت داشته باشند، باید پردازنده HS5980 9 AMD Ryzen را از جمله پرچم‌داران پردازنده‌ها دانست و بهبود زیادی در عملکرد آن نسبت به مدل‌های قبلی در نظر گرفت. سرعت این پردازنده در مدل تک هسته‌ای حدود 41 درصد بیشتر از مدل دیگر این شرکت یعنی HS 4900 است. همچنین این پردازنده نسبت به نمونه‌های چند هسته‌ای مشابه خود 17 درصد سریع تر خواهد بود.

البته این مشخصات روی کاغذ می‌باشد و هنوز به طور عملی نمی‌توان قدرت آن را به طور دقیق تخمین زد. اما به هر حال کمپانی AMD در ساخت این پردازنده‌ی خود سنگ تمام گذاشته است.

پردازنده HS5980 9 AMD Ryzen یک شگفتی دیگر از AMD

طبق اعلام ای‌ام‌دی در جشنواره CES از سری 5000 به بعد رایزن، شاهد پیشرفت شگرف در اجرای گیم‌ها خواهیم بود، در حالی که مصرف برق نیز تنها 35 وات می‌باشد. معماری 3 Zen توانسته قدرت زیادی به این پردازنده ها بدهد.

همچنین بد نیست که بدانید عمر باتری لپ تاپ شما با استفاده از این پردازنده ها بسیار طولانی خواهد شد. به عنوان مثال پردازنده‌ی U 5800 7Ryzen قادر است تا 17.5 ساعت را بدون قطعی برق کار کند. این مقدار حتی در صورت مشاهده‌ی فیلم تا 20 ساعت نیز قابل افزایش خواهد بود. بنابراین باتری مانند یک لباس برای شما عمر طولانی خواهد داشت.

به طور خلاصه هر چه بیشتر درباره‌ی این سری از پردازنده‌های AMD صحبت کنیم، بیشتر به نقاط قوت آن پی خواهیم برد. بنابراین کمپانی اینتل باید نگران این ماجرا باشد. چرا که احتمالا طولی نخواهد کشید که اولین لپ تاپ ها با این تراشه‌های موبایل روانه بازار شوند.

همان طور که می‌دانید کمپانی معروف ای‌ام‌دی این سری از تراشه‌های خود را با یک شعار همیشگی به بازار عرضه خواهد کرد. ((سریعترین هسته‌ها برای گیمینگ در تمام دنیا)). باید منتظر پردازنده HS5980 9 AMD Ryzen ماند و دید چه حرفی برای گفتن دارد. به نظر می‌رسداین محصول بتواند یکی از قدرتمند ترین تراشه‌های چندین سال گذشته باشد. اما هنوز برای قضاوت زود است. پس باید منتظر عرضه‌ی محصول توسط این شرکت ماند. به نظر شما این کالا همه را شگفت زده خواهد کرد؟