150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

بهترین ssd های بازار در یک نگاه

تا همین چند سال پیش، کاربران رایانه‌ها انتخاب‌های محدودی برای خرید ابزار ذخیره‌سازی سیستم خود داشتند. اما به مرور زمان هارد دیسک‌های قدیمی یک رقیب جدی نیز برای خود پیدا کردند. در واقع با ورود درایورهای حالت جامد، بسیاری از کاربران به استفاده از این قطعات تمایل زیادی پیدا کردند. اگر شما نیز قصد خرید یک هارد جدید دارید و از دیسک‌های سخت قدیمی خسته شده‌اید، شاید بخواهید یک بار هم که شده، ssd ها را تجربه کنید. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی بهترین ssd های بازار خواهیم پرداخت.

بهترین ssd های بازار

چرا باید از ssd استفاده کنیم؟

پیش از پرداختن به بهترین ssd های بازار ، ابتدا باید به یک سوال کاربران پاسخ دهیم. چرا باید از درایورهای حالت جامد استفاده کنیم؟

در جواب این سوال باید بگوییم، دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. Ssd ها، نسل جدیدی از ابزارهای ذخیره‌سازی در کامپیوتر و رایانه‌ها هستند. به همین دلیل تا چندین برابر سرعت بارگذاری برنامه‌های شما را افزایش می‌دهند. از سوی دیگر این درایو های حالت جامد به شما کمک می‌کنند تا امنیت بیشتری داشته باشید.

همچنین اگر از هارد دیسک‌ها استفاده کرده باشید، حتما با صدای چرخش دیسک آن و ایجاد لرزش در دستگاه مواجه شده‌اید. در حافظه‌های نسل جدید این نویز ها و ارزش‌های احتمالی به طور کامل حذف خواهد شد.

اما این پایان کار نیست. تفاوت‌های زیاد دیگری بین HDD و SSD وجود دارد. یکی دیگر از این تفاوت‌ها، در عمر مفید این دو قطعه خواهد بود. به طور کلی یک SSD حدود 1.5 برابر از HDD عمر می‌کند.

چرا HDD ها هنوز هم طرفدار دارند؟

اگر این مقاله را می‌خوانید، حتما سودای خرید یک هارد اینترنال یا داخلی را برای دستگاه خود در سر دارید. به همین دلیل به دنبال بهترین ssd های بازار می‌گردید. اما شاید یک سوال برای شما ایجاد شود. آن هم این است که چرا با وجود برتری درایو های حالت جامد، هنوز هم بسیاری از افراد و حتی کمپانی ها از هارد دیسک استفاده می‌کنند؟ در واقع شاید کنجکاو باشید که بدانید چرا این قطعات از رده خارج نمی‌شوند؟ در ادامه به علت این موضوع خواهیم پرداخت.

با وجود همه‌ی مزایایی که SSD نسبت به رقیب خود در بازار دارد، بدون شک معایبی نیز دارد که بسیاری از کاربران را از استفاده از آن منصرف می‌کند. اولین دلیلی که مصرف کنندگان را به سمت هارد دیسک ها می‌کشاند، قیمت بالای درایو های حالت جامد است. فراموش نکنید که این فناوری نوظهور با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، قیمت بالاتری نیز دارد. از سوی دیگر در حال حاضر SSD های موجود در بازار یا ظرفیت زیادی ندارند یا یک SSD با ظرفیت بالا به سختی پیدا می‌شود.

معرفی بهترین ssd های بازار

اگر قصد یک هارد خوب را دارید، ما به شما بهترین هارد های موجود در بازار را معرفی می‌کنیم. برترین ssd های بازار را در زیر مشاهده می‌کنید:

Intel Optane 905P

Samsung 970 Pro

Toshiba OCZ RD400

Adata XPG SX8200 SSD

Samsung 860 Pro

Intel 750 Series

Samsung 860 Evo

HP S700 Pro

Intel 760p Series SSD

Samsung X5 Portable SSD

 

به دلیل نوسان قیمت بازار لطفا قبل از ثبت سفارش از طریق شماره های زیر اقدام به استعلام قیمت قطعی فرمایید

026-34413416

0905-7279317