150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

آیا کارت گرافیک اکسترنال خوب است؟

در این مقاله به بررسی کارت گرافیک اکسترنال و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. با ورود کارت های گرافیک خارجی، نگاه کاربران، به ویژه گیمر ها به این قطعات خارجی است، تا از آن برای پردازش بازی‌های سنگین استفاده کنند. به همین جهت ما می‌خواهیم در این قسمت این محصولات را بررسی کنیم.

آشنایی با کارت گرافیک external

کارت گرافیک اکسترنال چه کاربردی دارد؟

با توجه به این که پردازنده‌های گرافیکی قابلیت تعویض در لپ تاپ ها را ندارند، این روش می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای افزایش قدرت پردازشی سیستم باشد. به ویژه اگر لپ تاپ شما قدیمی باشد، برای افزایش توان و بهبود کارکرد سیستم شما این روش گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

از سوی دیگر یکی دیگر از مزیت‌های این کارت‌های گرافیک، امکان استفاده از آن ها برای کامپیوترهای رومیزی است. حتما می‌دانید که کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوترهای رومیزی متفاوت است. اما این کارت ها محدودیتی برای استفاده در انواع سیستم ها ندارند.

برای اتصال این کارت‌های گرافیک کار چندان سختی ندارید. این کارت‌ها دارای یک درگاه برای اتصال به رایانه ها هستند. پس از نصب آن ها به رایانه‌های شخصی، می‌توانید با نصب درایور ها و ریستارت کردن سیستم خود، از آن استفاده کنید. البته برای اجرای این کارت باید به سیستم خود دستور بدهید که پردازنده‌ی گرافیکی پیش فرض خود را روی کارت خارجی قرار دهد.

معایب کارت گرافیک اکسترنال

هرچند کارت های خارجی بسیار ایدهی جالبی برای کاربران خواهند بود، اما فراموش نکنید که این کالاها هنوز با معایب زیادی مواجه هستند. در ادامه به بررسی معایب این فناوری جدید بازار خواهیم پرداخت:

عملکرد این قطعات مانند پردازنده‌های داخلی نیست

این بدین معنی نیست که این کارت‌ها قدرت ارتقای کارکرد لپ تاپ شما را ندارند. بلکه منظور ما این است که کارت گرافیک اکسترنال هنگام استفاده در لپ تاپ، درصدی از کارایی خود را از دست می‌دهد. البته این مقدار افت کارایی بسیار ناچیز است، اما باید بدانید که با استفاده از این کالاها نمی‌توانید از تمام ظرفیت پردازنده‌ی خود بهره ببرید.

کارت گرافیک

external

قیمت بالایی دارد

بدون شک فناوری‌های جدید قیمت بالایی دارند. این تکنولوژی به دلیل نوظهور بودن و بهبود عملکردی که به سیستم شما می‌دهد، قیمت بالایی را به شما متحمل خواهد کرد. بنابراین باید بودجه‌ی لازم برای خرید آن ها را مدنظر قرار دهید.

برای استفاده از آن‌ها باید کارت گرافیک را در همه جا با خود حمل کنید

استفاده از کارت گرافیک external یا همان خارجی، یک ایراد بسیار بزرگ دارد. اکثر افراد از بزرگ بودن ابعاد لپ تاپ ایراد می‌گیرند. به نظر می‌رسد در دنیایی که ابعاد و وزن کمتر در صنعت لپ تاپ یک امتیاز به شمار می‌رود، حمل یک دستگاه اضافی کنار سیستم برای افزایش کارکرد نتواند ایده‌ی چندان جالبی باشد.

 

مزایای کارت گرافیک اکسترنال

با همه‌ی معایبی که این دسته از کارت‌های گرافیکی دارند، می‌توانند مزیت‌های گسترده‌ای را به شما برسانند. به طور حتم استفاده از پردازنده‌های خارجی عملکرد سیستم شما را تا چندین برابر بهبود خواهند داد. مخصوصا اگر از لپ تاپ های قدیمی استفاده می‌کنید. همچنین باید توجه کنید که این تکنولوژی روز به روز بهبود خواهد یافت و به مرور مشکلات آن نیز برطرف خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که آینده‌ی کارت گرافیک اکسترنال به کجا ختم خواهد شد.

 

به دلیل نوسان قیمت بازار لطفا قبل از ثبت سفارش از طریق شماره های زیر اقدام به استعلام قیمت قطعی فرمایید

026-34413416

0905-7279317