150.000 تومان تخفیف فقط برای ثبت اولین سفارش کد : GO-150

همه آن چیزی که باید درباره‌ی باتری های داخلی لپ تاپ بدانید

تا همین چند سال پیش بود که لپ تاپ‌ها همگی فارغ از برند، دارای باتری‌های جداشدنی و خارجی بودند. با مرور زمان اما امروزه بسیاری از شرکت‌ها، لپ تاپ‌های خود را با باتری‌هایی جدانشدنی عرضه می‌کنند. اگر شما نیز قصد خرید یک لپ تاپ را دارید، به طور حتم باید باتری های داخلی لپ تاپ را تجربه کنید. هرچند این سری از باتری‌ها برای برخی افراد خوشایند نیستند، اما ویژگی‌های مثبتی نیز دارند.

باتری های جدا نشدنی لپ تاپ

ویژگی‌های باتری های داخلی لپ تاپ

کمپانی‌هایی مانند ایسوس و لنوو معتقدند که قرار گرفتن باتری در داخل دستگاه، سبب کاهش صدمه، ضربه یا آسیب دیدگی در برابر گرما هستند. به همین جهت بیشتر محصولات این شرکت‌ها به صورت باتری‌های داخلی عرضه می‌شوند.

اما اگر بخواهیم بدون جانبداری درباره‌ی این فناوری تقریبا جدید صحبت کنیم، بهتر است که مزایای آن را این گونه بیان کنیم:

وزن کمتر

طبیعتا شرکت‌هایی که به قرار دادن باتری در داخل دستگاه‌های خود علاقه دارند، حتما باید به فکر کاهش حجم این قطعات و در نتیجه کم شدن وزن منبع ذخیره برق باشند. فراموش نکنید که باتری‌های معمولی خارجی، قابلیت قرارگیری در درون لپ تاپ را ندارند. بنابراین با این تکنولوژی وزن دستگاه اصلی شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

نرم‌افزارهای مدیریت انرژی

بدون شک داشتن نرم‌افزارهای مدیریت انرژی در این گونه از رایانه‌های شخصی می‌تواند کارکرد مناسبی برای مصرف کننده داشته باشد. باتری های داخلی لپ تاپ این امکان را به شما می‌دهند تا تنظیمات دلخواه خود را روی آن انجام دهید.

استفاده از تمام بیت‌های انرژی

برخی از تحقیقات و ادعا ها نشان داده است که تکنولوژی ساخت این ذخایر برق به گونه‌ای است که امکان استفاده از تمام بیت‌های انرژی در آن وجود دارد. چیزی که شاید در باتری های نسل قدیم دیده نمی‌شد.

حال که با مزایای این دست از باتری ها آشنا شدید بد نیست معایب آن را نیز بشناسید:

تحمل

باتری

در همه‌ی شرایط

در گذشته، کاربران رایانه‌های شخصی قادر بودند که به راحتی باتری را از دستگاه جدا کنند. این قابلیت کمک می‌کرد تا در زمان دسترسی به برق بتوان با خارج کردن این قطعه، عمر آن را افزایش داد. همچنین حمل و نقل لپ تاپ ها بدون باتری می‌توانست کمک زیادی به شما بکند که در حال حاضر چنین امکانی برای باتری های داخلی لپ تاپ وجود ندارد.

باز کردن درب لپ تاپ برای تعویض

باتری

حتما می‌دانید که تمام باتری‌های موجود در لپ تاپ عمر مفید چند ساله دارند. به همین جهت باید بعد از مدتی، آن ها را تعویض کرد. از آن جا که دسترسی به قطعات داخلی لپ تاپ مشکل است، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید، برای تعویض این قطعه باید پشت لپ تاپ را باز کرد. این شاید بزرگترین مشکل این فناوری باشد.

 

راهکارهایی برای افزایش عمر باتری های داخلی لپ تاپ

حال که از مزایا و معایب این تکنولوژی لپ تاپ با خبر شدید، شاید به فکر خرید یک لپ تاپ با باتری داخلی بیفتید، اما به دلیل عمر مفید آن نگران باشید. فراموش نکنید که شما می‌توانید با راهکارهای ساده‌ای عمر مفید آن ها را افزایش دهید. یکی از این راهکارها جلوگیری از گرم شدن بیش از حد باتری است. همچنین از دشارژ شدن یا تخلیه شدن شارژ به طور کامل خودداری کنید.

به دلیل نوسان قیمت بازار لطفا قبل از ثبت سفارش از طریق شماره های زیر اقدام به استعلام قیمت قطعی فرمایید

026-34413416

0905-7279317